Hopp til innhold

Salgsbetingelser

  1. Avtalen

Norisma AS selger helsekostprodukter, kosmetikk og personlig hygieneartikler på løpende abonnementsbasis i henhold til valgt leveringsintervall uten kjøpsforpliktelse eller bindingstid.
Avtalen består av de opplysninger som er gitt på nettsiden for bestilling, samt i disse avtalevilkår. Avtalen kan kun inngås av myndige personer over 18 år.

  1. Definisjon av partene i avtalen

«Selger» er: Norisma AS
Org. nr.: 997355911
Adresse: Maridalsveien 163, 0461 Oslo
E-post: kundeservice@norisma.no
Telefon: 21 56 09 80

«Kjøper» er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.
Navn på Kjøper vil fremgå av ordrebekreftelsen. Kjøper er i det følgende også benevnt som «du», «deg», «din» eller «ditt».
«Tjenesten» referer til abonnementstjenesten.
«Produktet» er varen som leveres i abonnementstjenesten.

Kontaktinformasjon kundeservice

Telefon: 21 56 09 80
E-post: kundeservice@norisma.no
Post: Norisma AS, Maridalsveien 163, 0461 Oslo

Lager og returadresse

Norisma AS, v/ Direct House, Bjørumsvegen 15, PB 19, 4855 Froland

  1. Avtaleinngåelse, aksept og endring av avtalevilkårene

Avtalen er bindende for begge parter når bestilling er mottatt av Selger. Når bestilling er mottatt sender Selger per e-post ordrebekreftelse til Kjøper som viser bestilte Produkt(er), pris og leveringsintervall. Kjøper må kontrollere ordrebekreftelsen, og straks gi Selger beskjed dersom ordrebekreftelsen ikke samsvarer med bestillingen. Vedlagt ordrebekreftelsen følger disse avtalevilkår, angreskjema og opplysningsskjema om angrerett. Avtalevilkårene kan være gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg. Avtalen innebærer at du aksepterer oppdaterte/endrede avtalevilkår. Nye avtalevilkår vil bli kunngjort på Selgers nettside og/eller vedlagt din neste levering.

  1. Abonnement, varighet og oppsigelse

Ved bestilling inngår Kjøper avtale om abonnement for ønsket Produkt, til pris og leveringsintervall som beskrevet i ordrebekreftelsen. Abonnementet er uten bindingstid, og løper til Kjøper sier opp.

Oppsigelsesfrist er innen 14 dager etter fakturadato for Produkt i Tjenesten. Siste dag for oppsigelse er oppgitt på din faktura. Oppsigelse kan skje til kundeservice (se punkt 2) per telefon, e-post eller brev. Ved for sen oppsigelse forplikter du deg til å motta neste planlagte levering i Tjenesten før abonnementet opphører. Selger forbeholder seg retten til å stoppe leveringer av Produktet og kansellere Tjenesten dersom betaling uteblir for to eller flere forsendelser, eller der Kjøper ikke lenger kan anses som kredittverdig av Selger.

  1. Ekstra kjøpstrygghet

Du kan når som helst ta kontakt med kundeservice for å avtale pause, endre eller skreddersy ditt abonnement.

  1. Levering

Levering av Produkt skjer per brevpost direkte til postkassen. Normalt vil du motta Produkt ved første forsendelse innen 3-10 dager fra bestilling, og senest innen 20 dager etter bestilling. Etterfølgende Produkt vil leveres slik det fremgår av leveringsintervallet på ordrebekreftelsen, pluss/minus 10 dager avhengig av postgang.

  1. Angrerett

Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får den første Produkt i Tjenesten i fysisk besittelse.

For å kunne bruke angreretten må du underrette oss:
Telefon:21 56 09 80
E-post: kundeservice@norisma.no

Post: Norisma AS, PB 28, 0415 Oslo

på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. i et brev sendt med post, telefaks eller e-post). Du kan benytte standardisert angrerettskjema, som vil følge med ordrebekreftelsen du får per e-post.

For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper. Dersom du går fra denne avtalen, skal vi kreditere ubetalt faktura eller tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vil tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått Produkt(er) tilbake, eller til du har lagt fram dokumentasjon på at Produkt(er) er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først. Du må returnere Produkt(er) eller levere dem til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Benytt returadresse oppgitt i punkt 2 over. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake Produkt(er) før fristen på 14 dager er utløpt. Produkt(er) må av hensyn til hygiene og helsevern, returneres uten at forseilingen er brutt, ellers tapes angreretten jf. angrerettloven § 22 første ledd g. Det er ingen angrerett på ordinære forsendelser i Tjenesten. Det er kun angrerett ved første levering i Tjenesten. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Dersom Selger ilegges straffeporto for returnert Produkt hvor porto skal bekostes av deg, forbeholdes retten til å fakturere deg inntil kr. 129,-. Returnerte Produkt(er) i Tjenesten uten gyldig angrerett får ikke tilhørende faktura kreditert, men kan sendes ut igjen om ønskelig mot et gebyr på kr. 49,-. Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon. I tillegg til angreretten, vil Kjøper ha alminnelig reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven, se nærmere om dette pkt. 8.

  1. Reklamasjon

Det gis reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven ved forsinkelser eller mangler på Produktet/Tjenesten.

Reklamasjonsretten for Produktet er begrenset til holdbarhetsdato angitt på emballasjen forutsatt at Produktet er oppbevart tørt, kjølig og ikke eksponert for direkte sollys. Kjøper plikter innen rimelig tid etter han eller hun oppdaget eller burde oppdaget misligholdet å melde fra til kundeservice. Selger tar forbehold i driftsstans eller uriktige priser og informasjon, forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, herunder tekniske problemer, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelastning og sabotasje.

  1. Priser og betaling

Prisene oppgitt ved bestilling og gjengitt i ordrebekreftelsen er gjeldende for avtalen.

Oppgjør skjer ved betaling av faktura. Faktura med 14 dagers kredittid er ilagt hver forsendelse. Fordringen/fakturaen overdras i sin helhet til Riverty Norway AS. Befriende betaling kan kun skje ved betaling til Riverty Norway AS. Selger har salgspant i Produkter levert til Kjøper frem til betaling inkludert eventuelle gebyr, renter og omkostninger er gjort opp. Selger, i samarbeid med Riverty Norway AS, forbeholder seg retten til å innhente kredittopplysninger av Kjøper ved bestilling, løpende gjennom kundeforholdet, samt ved mislighold av betalingsforpliktelser. Ved kredittforespørsel vil det sendes gjenpartsbrev til Kjøper kredittvurdert per e-post og/eller brev. Betaling skal skje senest ved betalingsfrist angitt på faktura. Ved forsinket betaling påløper purregebyr etter lovens maksimalt tillatte sats ved purringstidspunktet. Ved fortsatt uteblivelse av betaling sendes kravet til inkasso, hvor renter og salærer ilegges etter lovens sats. Ved uteblivelse av betaling kan Selger stoppe Tjenesten uten forvarsel (jf. pkt.4)

  1. Bestillingsopplysninger, personopplysninger og kundekontakt

Alle bestillingsopplysninger og personalia oppgitt av Kjøper ved bestilling, lagres i Selgers systemer.

Personalia og bestillingsopplysninger holdes konfidensielt i henhold til Personopplysningsloven. Informasjonen benyttes for å administrere og ivareta ditt kundeforhold, herunder informere om produkter, tjenester og andre ytelser fra Selger.

Dine personopplysninger deles ikke eller utleveres til tredjeparter, med mindre det er nødvendig for å oppfylle avtalen med deg eller i lovbestemte tilfeller.
Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet. Du forplikter deg til å gi beskjed til Selger ved endringer i personalia som har betydning for utførelse av Tjenesten. For mer informasjon om vår behandling av personopplysninger vennligst se vår personvernerklæring på norisma.no

  1. Produktinnhold, bruk og virkning

Selger fraskriver seg ethvert ansvar vedrørende uforsiktig bruk av Produktet. Produktet er deklarert som et kosttilskudd eller kosmetikk i henhold til norsk lov med alle tilhørende forskrifter for merking og bruk av kosttilskudd eller kosmetikk. Kosttilskudd er ingen erstatning for et variert kosthold. Anbefalt døgndose bør ikke overskrides. Kosttilskudd skal lagres mørkt, tørt og ikke over romtemperatur. Kosttilskudd skal lagres utilgjengelig for barn. Kosttilskudd bør ikke benyttes av gravide og ammende. Kosttilskudd skal ikke benyttes av personer under 18 år.

Selger anbefaler alle å konsultere lege før bruk av Produktet, spesielt ved tilfeller der man er klar over eksisterende eller forhenværende sykdommer og tilstander eller ved bruk av medisiner. Les og følg doseringsanvisningen utenpå emballasjen/brosjyren nøye før bruk. Selger kan endre Produktets resept (innhold, sammensetning, brosjyrer og emballasje) uten forvarsel og uten å opplyse kunden særskilt om dette, så lenge Produktets nye innhold tilsynelatende har tilsvarende effekt som Produktet opprinnelig levert. Ved endringer av resept som kan medføre fare for skalldyrallergikere, melke/laktose allergikere, gluten allergikere, egg allergikere og nøtt allergikere plikter Bedriften å opplyse skriftlig om dette. Produktet er et kosttilskudd eller et kosmetisk produkt hvor virkningen kan være demonstrert gjennom kliniske studier, historisk bruk, faglitteratur eller sannhetsvitner på enkeltingredienser, sammensatte ingredienser, eller Produktet. Ettersom kosttilskudd eller kosmetikk har individuell virkning, kan effekten ikke garanteres hos enkeltindivider, og Selger kan ikke holdes ansvarlig for økonomiske, helsemessige eller andre forhold oppstått som følge av Produktets effekter ved Kjøpers bruk.

  1. Lovvalg og verneting

Avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom Kjøper og Selger skal søkes løst gjennom forhandlinger. Rett verneting er Oslo Tingrett

Denne personvernerklæringen inneholder informasjon du har krav på når Norisma AS (heretter «Norisma», «vi», eller «oss») behandler dine personopplysninger ved bruk av våre nettsider. Personopplysninger er opplysninger som direkte eller indirekte kan knyttes til deg. Nedenfor finner du derfor informasjon om hvilke personopplysninger som samles inn, hvorfor vi gjør dette og dine rettigheter knyttet til behandlingen av personopplysningene.

Vi behandler hovedsakelig personopplysninger fordi det er nødvendig for at du skal kunne kjøpe fra vår nettside. I noen tilfeller vil vi også behandle opplysninger for markedsføringsformål, eller for å overholde en rettslig forpliktelse. Du kan lese mer om dette under.

Personvernerklæringens innhold

  1. Behandlingsansvarlig og kontaktopplysninger
  2. Hvilke typer personopplysninger samler vi inn?
  3. For hvilke formål bruker vi personopplysninger, og hva er vårt behandlingsgrunnlag?
  4. Overføring til tredjeparter
  5. Markedsføringskontroll
  6. Dine rettigheter
  7. Oppbevaringsperiode
  8. Sikkerhet
  9. Mindreårige
  10. Oppdateringer

1. BEHANDLINGSANSVARLIG OG KONTAKTOPPLYSNINGER

Norisma er behandlingsansvarlig for behandlingen av personopplysninger som det redegjøres for i denne erklæringen. Det betyr at Norisma er ansvarlig for å sikre opplysningene dine, at de behandles på lovlig måte, og at dine rettigheter ivaretas.

Har du spørsmål om vår behandling av personopplysninger, kan du kontakte oss på:

Norisma AS
Adresse: Maridalsveien 163, 0461 Oslo
Org. nr: 997 355 911
Telefon til kundeservice: 21 56 09 80
E-mail: kundeservice@norisma.no

2. HVILKE TYPER PERSONOPPLYSNINGER SAMLER VI INN?

Vi innhenter og behandler følgende opplysninger som kan knyttes til deg:

  • Navn (Fornavn og etternavn)
  • E-postadresse
  • Postadresse
  • Telefonnummer
  • Opplysninger om kjøpshistorikk
  • Eventuelle kundeservicehenvendelser

Bruk av cookies

Vår nettside benytter informasjonskapsler (cookies) for å kunne analysere hvor trafikken kommer fra, hva som blir trykket på, utarbeidelse av statistikk osv. for å kunne tilby bedre nettsider og markedsføre våre produkter.

Sosial medier

Norisma benytter aktivt sosiale medier som f.eks. Facebook, Instagram, Snapchat og TikTok. Vi gjør oppmerksom på at dersom du besøker oss via slike medier er det personvernerklæringen til det aktuelle nettstedet som gjelder.

På sosiale medier vil vi legge ut nyheter, gode tilbud og konkurranser. Dersom du deltar på en konkurranse via sosiale medier vil personopplysninger om deg kunne bli registrert i vårt system. En slik registrering baserer vi på samtykke fra deg.

Vi benytter oss også av sosiale medier for direkte markedsføring, ved at annonser om våre produkter vil kunne fremkomme på din profil på sosiale medier. I denne forbindelse deler vi e-posten din for å komme med målrettede annonser. Vi vil kun dele e-posten din med tredjeparter etter samtykke fra deg.

3. FOR HVILKE FORMÅL BRUKER VI PERSONOPPLYSNINGER, OG HVA ER VÅRT BEHANDLINGSGRUNNLAG?

Norisma innhenter bare personopplysninger for spesifikke formål. Vår behandling av opplysningene har alltid rettslig grunnlag i Personvernforordningen (GDPR) artikkel 6, noe som kalles «behandlingsgrunnlag». Under følger en oversikt over våre formål og behandlingsgrunnlag.

Formål

Kategorier av opplysninger vi kan behandle

Rettsgrunnlag for behandling og berettiget interesse hvis relevant

Kundeadministrasjon:

Norisma bruker personopplysninger for å tilby våre tjenester til deg, herunder å identifisere deg som kunde, kommunisere med deg og gi deg relevante meldinger.

Vi vil bruke dine personopplysninger for å oppfylle de forpliktelser som vi har påtatt oss for gjennomføring av ditt abonnement, samt kundeadministrasjon og fakturering.

Kontaktinformasjon, kundehenvendelser og kjøpshistorikk.

Nødvendig for å oppfylle en avtale du er part i, eller for å gjennomføre tiltak på din anmodning før en avtaleinngåelse (GDPR art. 6 nr. 1(b)).

Analyse, utvikling og drift av våre nettsteder og tjenester:

Norisma vil i enkelte tilfeller benytte personopplysninger for:
1) Å gjennomføre dataanalyser og revisjoner.
2) Å identifisere brukstrender ved bruk av våre nettsteder og analysere effektiviteten av kommunikasjonen vår.
3) Å oppdage, forhindre, og undersøke svindel
4) Å utvikle, øke, forbedre eller modifisere produktene og tjenestene våre.
5) Å sjekke din mulighet til å få tilgang til eller bruke bestemte produkter eller tjenester.
6) Bedre å forstå hvordan produktene og tjenestene våre påvirker deg og de du har omsorg for.
7) Å drive og utvikle forretningsaktivitetene våre.

For eksempel kontaktinformasjon og informasjon om hvordan du samhandler med våre nettsider.

Vår berettigede interesse i utvikling og drift av nettsidene, samt identifikasjon av etterspørsel etter nye produkter og tjenester (GDPR art. 6 nr. 1(f)).

Markedsføring:

Norisma ønsker å gi deg relevante opplysninger om nyheter og produkter i form av annonser eller nyhetsbrev.
Personopplysninger vil også kunne bli brukt i markedsføringsøyemed til markedssegmentering og utarbeidelse av målgrupper.

Ditt samtykke når dette er påkrevd etter gjeldende lovgivning (GDPR art. 6 nr. 1(a)).
I andre tilfeller vil markedsføringshenvendelser kunne sendes basert på Norisma sin berettigede interesse i å holde deg oppdatert om nyheter, trender og produkter (GDPR art. 6 nr. 1 (f)).

Oppfylle rettslige forpliktelser:

Norisma vil i enkelte tilfeller behandle dine personopplysninger for å overholde rettslige forpliktelser, f.eks. oppbevaringsplikt etter regnskaps- og bokføringslovgivningen.

For eksempel opplysninger om kundeforholdet ditt, herunder gjennomførte betalinger.

Behandling er nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse som påhviler Norisma (GDPR art. 6 nr. 1 (c)).

Rettslig håndheving, omorganiseringer mv:

I den grad det er nødvendig vil vi kunne dele dine person- opplysninger med tredje- parter for å håndheve våre kjøpsvilkår, for å beskytte våre rettigheter, eiendom, deg eller andre.

I tillegg kan vi bruke, tilgjengeliggjøre eller overføre person- opplysninger til tredjeparter i forbindelse med omorganisering, fusjon, salg, joint venture, oppdrag, overføring eller annen disposisjon av hele eller deler av vår virksomhet, eiendeler eller aksjer (inkludert i forbindelse med konkurs eller lignende prosesser).

Kontaktopplysninger og opplysninger om ditt kundeforhold.

Vår berettigede interesse i å forsvare eller gjøre gjeldende rettskrav.

Vår og tredjeparters berettigede interesse i gjennomføring av salg, restrukturering av virksomhet, herunder realisering av eiendeler (GDPR art. 6 nr. 1(f)).

Dersom vi benytter ditt samtykke som behandlingsgrunnlag, kan du når som helst trekke tilbake dette, enten ved å kontakte oss eller ved å følge instruksjoner angitt i våre nyhetsbrev eller SMS. At du trekker tilbake ditt samtykke påvirker ikke lovligheten av vår behandling av personopplysninger før samtykket ble trukket tilbake.

4. OVERFØRING TIL TREDJEPARTER

Vi kan dele personopplysninger med følgende tredjeparter:

  1. Våre tredjepartsleverandører, for å levere tjenester som varelager og distribusjon, webhotell, dataanalyse, informasjonsteknologi og relatert infrastrukturforsyning, kundeservice, e-postlevering, finansieringstjenester og andre tjenester. Deres databehandling og tilgang til personopplysninger er regulert i avtaler som bl.a. pålegger tredjepartene taushetsplikt.
  2. Andre selskaper som vi samarbeider med om bestemte tjenester, f.eks. eksterne leverandører som bistår oss med å sende ut informasjon til kunder.
  3. Til relevante myndigheter i den grad det er basert på en rettslig forpliktelse som påhviler oss.

5. MARKEDSFØRINGSKONTROLL

Hvis du ikke lenger vil motta markedsføringskommunikasjon fra oss, ta kontakt med oss som angitt i punkt 1, eller følg relevante instruksjoner som fremgår av markedsføringskommunikasjonen. Du kan begrense tilpassede annonser på tredjeparters nettsteder ved å følge instruksjonene i vår policy for informasjonskapsler (cookies).

6. DINE RETTIGHETER

Du har rett til tilgang til dine personopplysninger, herunder å etterspørre informasjon om opphavet, omfanget og mottakere av de lagrede opplysningene samt grunnen til at de er lagret.

Du har rett til å be oss om å korrigere, fullføre, anonymisere og i noen tilfeller slette dine personopplysninger. Hvis opplysningene er uriktige eller ufullstendige, har du rett til å få opplysningene rettet med de begrensninger som følger av lovgivningen. Du har også rett til å protestere på vår behandling av opplysningene dine der vi har bedt om samtykke til å behandle opplysninger om deg og rett til å trekke dette samtykket tilbake.

Det finnes noen unntak for disse rettighetene. For eksempel kan vi, i enkelte tilfeller, nekte deg tilgang til personopplysninger dersom dette medfører at du får innsyn i personopplysninger til en annen person, eller om vi er juridisk forhindret i å utlevere slike opplysninger. I noen tilfeller kan vi beholde opplysninger selv etter at du har trukket tilbake samtykket, f.eks. der en rettslig forpliktelse pålegger oss å beholde opplysningene. Du kan lese mer om dine rettigheter på Dine rettigheter | Datatilsynet.

Dersom du ber om begrensing av behandling av dine personopplysninger kan det føre til at enkelte produkter og tjenester ikke lenger vil være tilgjengelig for deg. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss for å få mer informasjon om hvilke konsekvenser en begrensning kan bety for ditt kundeforhold.

For å utøve dine rettigheter kan du kontakte oss som angitt i punkt 1. Du har rett til å klage til relevant tilsynsmyndighet (Datatilsynet i Norge), dersom du mener vår behandling av dine personopplysninger er ulovlig.

Spørsmål om vår behandling av personopplysninger om deg, retting, sletting eller annet kan rettes til kundeservice@norisma.no . Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir deg tilgang til dine egne personopplysninger– og ikke til noen som gir seg ut for å være deg.

7. OPPBEVARINGSPERIODE

Vi oppbevarer personopplysningene så lenge det er nødvendig eller tillatt i lys av formålet/formålene de ble innhentet for og som beskrevet i denne personvernerklæringen. Kriteriene som brukes til å bestemme våre oppbevaringsperioder inkluderer: (i) hvor lang tid vi har et løpende kundeforhold til deg; (ii) om vi er underlagt en rettslig forpliktelse; (iii) om det er blitt avgitt samtykke til elektronisk kommunikasjon; (iv) om det foreligger en berettiget interesse i tråd med artikkel 6 nr. 1(f); eller (v) om oppbevaring er nødvendig for å forsvare oss mot rettskrav.

Med mindre vi har rettslige forpliktelser som krever noe annet, oppbevarer opplysninger om deg som kunde så lenge det eksisterer et kundeforhold og i maksimalt 3 år etter opphør av avtaleforholdet. Etter dette vil personopplysninger bli slettet.

8. SIKKERHET

Vi har etablert tekniske og organisatoriske tiltak i samarbeid med Direct House Arendal AS for å sikre at personopplysninger behandles på en trygg og konfidensiell måte. Dette inkluderer tiltak for å beskytte mot uautorisert tilgang, endring, avsløring eller ødeleggelse av opplysninger.

9. MINDREÅRIGE

Våre nettsider er ikke rettet mot personer under 18 år, og vi vil ikke behandle personopplysninger knyttet til mindreårige. Hvis du er under 18 år, trenger du tillatelse fra dine foreldre eller verge til å bruke nettsiden. Ta kontakt med dine foreldre eller verge før du bruker nettsiden.

Hvis du gir oss personopplysninger til personer under 18 år, betyr det at du bekrefter at du har myndighet til å gjøre det, og at du kan påvise slik myndighet til oss på forespørsel.

10. OPPDATERINGER

Vi oppdaterer personvernerklæringen med jevne mellomrom. Sist oppdatert: 29.8.2023

Behandlingsansvarlig for personopplysningene vi behandler er Norisma AS ved daglig leder. For spørsmål du måtte ha om vår behandling av dine personopplysninger er vår kontaktinformasjon som følger:

Adresse: Maridalsveien 163, 0461 OSLO
E-post: kundeservice@norisma.no
Telefon: 21 56 09 80
Organisasjonsnr.: 997 355 911

Hvorfor samler vi inn personopplysninger og hva slags opplysninger samler vi inn

Innledning

Vi samler inn og bruker dine personopplysninger til ulike formål avhengig av om det er kontaktinformasjon til våre kunder, leverandører, utsendelse av nyhetsbrev, eller om du tar kontakt med oss i andre henseender.

Dine bestillinger

Når du foretar en bestilling hos oss opprettes det et løpende kundeforhold. I vårt system lagres opplysninger om navn, adresse, telefon, e-post og fødselsdato. Her registreres også informasjon om kjøpte produkter og andre løpende abonnement hos oss.

Personopplysningene som registreres er i hovedsak opplysninger vi trenger for å levere varene til deg, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med abonnementet. Behandlingen av personopplysningene skjer på grunnlag av avtale med deg.

Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også IP-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Dette gjør vi for å forhindre svindel. Norisma AS overdrar sine fordringer til Arvato Finance AS, som vil håndtere fakturabetalinger, samt behandle personopplysninger om kjøp foretatt hos Norisma AS.

Vi er videre pålagt å oppbevare personopplysninger avgitt i forbindelse med bestillinger for å oppfylle våre forpliktelser etter regnskapslovgivning, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Dette innebærer at denne historikken ikke slettes før det har gått minst fem år.

Kundehistorier

Ved opprettelse av et kundeforhold hos oss ønsker vi gjerne din tilbakemelding på hva du synes om produktet. Dersom du ønsker å gi oss din tilbakemelding publiseres denne på vår nettside etter samtykke fra deg. Her vil navnet ditt fremgå dersom dette er oppgitt.

Bruk av personopplysninger til markedsføringsformål
Mottakelse av nyhetsbrev

Vi tilbyr eksisterende og potensielle kunder å motta nyhetsbrev, informasjon om vår virksomhet, produktanbefalinger, konkurranser eller motta andre tilbud via e-post og sms.

Det er frivillig å motta dette, og man kan melde seg av vårt nyhetsbrev. Det er også enkelt å melde seg ut av epost listen fra kontosiden( “Min side” ), eller ved å klikke på «meld meg av nyhetsbrev» nederst i e-posten som mottas eller ved å ta kontakt med oss per telefon eller e-post.

For eksisterende kundeforhold sendes informasjon om våre varer i medhold av markedsføringsloven § 15. Vi sender også nyhetsbrev etter opphør av kundeforholdet eller andre som ønsker å motta nyhetsbrev, men da etter samtykke fra deg.

Bruk av cookies

Vår nettside benytter informasjonskapsler (cookies) for å kunne analysere hvor trafikken kommer fra, hva som blir trykket på, utarbeidelse av statistikk med mer for å kunne tilby bedre nettsider og markedsføre våre produkter.

Du kan lese mer om cookies og hvilke cookies vi benytter her.

Sosiale medier

Norisma AS er aktiv bruker av sosiale medier som Facebook, Instagram, Snapchat. Vi gjør oppmerksom på at dersom du besøker oss via slike medier er det personvernerklæringen til dette nettstedet som gjelder.

På sosiale medier vil vi legge ut nyheter, gode tilbud og konkurranser. Dersom du deltar på en konkurranse via sosiale medier vil personopplysninger om deg kunne bli registrert i vårt system. En slik registrering baserer vi på samtykke fra deg.

Vi benytter oss også av sosiale medier for direkte markedsføring, ved at annonser om våre produkter vil kunne fremkomme på din profil på sosiale medier. I denne forbindelse deler vi e-posten din for å komme med målrettede annonser. Vi vil kun dele e-posten din med tredjeparter etter samtykke fra deg.

Utlevering av personopplysninger til andre

Personopplysningene videreformidles bare til andre i tilfeller der loven tillater det eller dersom det er angitt i denne personvernerklæringen. Dette er spesielt i forbindelse med å levere en bestilling, til bokføringsformål, markedsføring eller dersom du på forhånd har gitt tillatelse til det. I forbindelse med en leveranse vil f.eks. tjenesteleverandørene vi bruker (transportører, logistikkforetak, banker) få tilgang til de opplysningene de trenger for å gjennomføre bestillingen. Tjenesteleverandørene har kun adgang til å bruke opplysningene til å utføre sine definerte oppgaver.

Norisma AS benytter seg av eksterne tjenesteleverandører (databehandlere) som kan komme til å behandle personopplysninger på våre vegne. I slike tilfeller har vi inngått skriftlige databehandleravtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen. Dersom du ønsker informasjon om våre databehandlere kan du ta kontakt med oss per e-post eller telefon.

All behandling av personopplysninger som vi foretar skjer innenfor EU/EØS-området.

Lagring og sikring av personopplysninger

Vi lagrer dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for. Dette betyr for eksempel at personopplysninger som vi behandler på grunnlag av ditt samtykke slettes, hvis du trekker ditt samtykke.

Personopplysninger vi behandler for å oppfylle en avtale med deg slettes når avtalen er oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet eller lov er oppfylt.

Norisma AS tar sikkerhet på alvor og gjennomfører jevnlig kontroller for å sikre at dine personopplysninger ivaretas på en god måte.

Dine rettigheter når vi behandler personopplysninger om deg

Du har krav på innsyn i de personopplysningene vi har registrert om deg, og kan til enhver tid kreve retting, korrigering eller sletting av opplysningene vi behandler.

Spørsmål om vår behandling av personopplysninger om deg, retting, sletting eller annet kan rettes til kundeservice@norisma.no . Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg – og ikke noen som gir seg ut for å være deg.

Rett til dataportabilitet

Du har rett til å få utlevert personopplysninger du selv har gitt oss om deg, i et strukturert format, som kan overføres til andre. Dette kalles retten til dataportabilitet og gjelder opplysninger du har gitt oss basert på samtykke eller avtale. Du kan lese mer om innholdet i disse rettighetene på Datatilsynets nettside: www.datatilsynet.no.

Klage

Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, så kan du klage til Datatilsynet. Du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no.

Endringer

Hvis det skulle skje endring av våre tjenester eller endringer i regelverket om behandling av personopplysninger, kan det medføre forandring i informasjonen du er gitt her. Oppdatert informasjon alltid finnes lett tilgjengelig på vår nettside.

Markedets eneste kaffe med dokumentert effekt på forbrenning av karbohydrater og fett. Vi gir deg 50 % rabatt på din første pakke!

Tid igjen av tilbudet:

  • Ja takk! Jeg vil bestille Menakur til kun 174,- for en måneds forbruk. Selges som abonnement uten bindingstid. Etter velkomsttilbudet vil du annenhver måned motta MenaKur for kun 449,- per måned (kr 898,- annenhver måned). Alle forsendelser har GRATIS frakt. For å si opp abonnementet må du kontakte kundeservice innen 14 dager etter fakturadato, ved for sen oppsigelse forplikter du å motta neste planlagte levering. Vi er tilgjengelig for deg! * Tilbudet gjelder kun første pakke per nytegning av abonnement

  • Hidden
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.